Door middel van CFD en dynamische windtunneltesten optimaliseren ingenieurs elke buisvorm om superieure aerodynamische prestaties te leveren.
In de aanval, in de sprint of op hoge snelheid door de bocht. Aero-efficiency en totale controle komen samen in deze solo-rijder met schijfremmen. De geïntegreerde frameset is ontworpen met behulp van de AeroSystem Shaping-technologie en is aantoonbaar sneller bij verschillende aanstroomhoeken van de wind.
Deze aerodynamische racefiets vermindert de luchtweerstand zodat je sneller kunt accelereren en sprinten. Bovendien heeft hij een volledige schijfremintegratie voor meer vertrouwen en controle in allerlei weersomstandigheden en terreincondities. Dankzij de AeroSystem Shaping-technologie en het Advanced-grade composite framemateriaal, levert hij beproefde aerodynamische prestaties en is het een van de lichtste frames in zijn categorie. Nieuwe geïntegreerde schijfremtechnologie omvat onder andere flat-mount remklauwen en steekassen voor extra wielstijfheid en gestroomlijnde prestaties. De lichtgewicht en eenvoudig af te stellen Vector composite zadelpen vermindert eveneens de luchtweerstand. Samen zorgt deze technologie voor een raceklare machine waarmee je de concurrentie op achterstand rijdt.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Geïntegreerde aerodynamica:
AeroSystem Shaping is het resultaat van CFD-analyses en dynamische windtunneltesten. Het optimaliseert de aerodynamische prestaties vanuit elke aanstroomhoek. De afgekorte elliptische aero buisvormen en Contact SL Aero cockpit dragen bij aan de beste aerodynamische totaalprestaties.
Totale controle:
Geïntegreerde schijfremmen bieden enorme remkracht en verfijnde modulatie voor extra controle in variabele weersomstandigheden. Steekassen verhogen de stijfheid en verbeteren de totale handling waarbij het geïntegreerde WheelSystem met een 65 mm hoge achtervelg en 42 mm voorvelg de luchtweerstand en controle optimaliseren.
Ongekende efficiëntie:
Advanced-grade composite frameset is gemaakt met hoogwaardige materialen en de beste productieprocessen die Giant in huis heeft. Het resultaat is een optimale stijfheid en het laagste gewicht in zijn klasse.
AeroSystem Shaping Technology
Advanced Composite Frame
Het frame is van Advanced Composite. Dat is in eigen fabriek gemaakt op basis van hoogwaardig, ruw carbon. Een belangrijke eigenschap hiervan is de perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht. De voorste framedriehoek is als één geheel geassembleerd en gevormd. Dit is gedaan met behulp van een gepatenteerd productieproces, genaamd Modified Monocoque Construction.
OverDrive
Giant's originele oversized vorkbuis-technologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/4 "onder en 1 1/8" boven) en de taps toelopende stuurbuis zorgen samen voor een optimale stuurstijfheid, ontworpen om nauwkeurige stuurprestaties te bieden.
PowerCore
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 86 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Vector zadelpen
Deze lichtgewicht en zeer aerodynamische zadelpen van volledig composietmateriaal is speciaal ontworpen voor snelle prestaties op de weg.
Interne kabelgeleiding
De geheel nieuwe interne kabelgeleiding verbergt de derailleur- en de remkabels tegen de luchtweerstand voor maximaal aerodynamisch voordeel en verbeterde esthetiek.
Schijfrem integratie
Het frame is ontworpen met flat-mount schrijfrem voor superieure remprestaties in alle weersomstandigheden en bij de hoogste snelheden.
Aero stuur- en stuurpen
De combinatie van het Contact SL aero stuur en de Contact SL Aero stuurpen is ontworpen om de algehele weerstand te verminderen en tegelijkertijd het gewicht te minimaliseren.
Deze specificaties zijn met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Specificaties, beschikbaarheid, prijzen en kleuren kunnen echter zonder vooraankondiging wijzigen.