Made Faster: de tiende generatie TCR

woensdag 6 maart 2024

Product

De nieuwe TCR is het hoogtepunt van jaren van voortdurende vooruitgang in de innovatie van racefietsen, waarbij alles wat Giant heeft geleerd van het werken met de beste atleten, ingenieurs en ontwerpers is samengevoegd tot de ultieme racefiets. Hij is lichter, efficiënter en aerodynamischer dan ooit tevoren.

INNOVATIEF & GRENSVERLEGGEND
De originele TCR, geïntroduceerd in de late jaren 1990, veranderde alles. Zijn compacte framegeometrie was een radicale breuk met de status quo en markeerde het begin van een nieuw tijdperk. Nu, 28 jaar later, bouwt de 10e generatie TCR voort op dit erfgoed. De rij-ervaring is beter dan ooit, dankzij de grotere efficiëntie en naadlozere integratie. De nieuwe TCR Advanced SL is gemaakt met verschillende nieuwe state-of-the-art productietechnieken, waaronder een volledig nieuwe methode van frameconstructie. Met een enkele binnenlaag (in plaats van drie) minimaliseert de eendelige frontdriehoek het gewicht zonder de stijfheid of aerodynamica in gevaar te brengen. Het resultaat is ons lichtste raceframe ooit.

GIANT SLR 40 WHEELSYSTEM
De nieuwe Giant TCR is, afhankelijk van het model, uitgerust met de nieuwe Giant SLR 1 40 Wheelsystem, de nieuwe Giant SLR 0 40 Wheelsystem of de nieuwe CADEX Max 40 WheelSystem. De SLR 1 40 heeft een 40 mm hoge velg en beschikt over Hookless velgen en Dynamic Balanced Lancing Spoke-Technology (DBL). De SLR 0 40 Wheelsystem is volledig nieuw en brengt het racewielaanbod van Giant naar een nog hoger niveau. Het deelt dezelfde type velg en naaf, maar onderscheidt en verbetert zich door de toepassing van Carbon Aero Spaken. Het resultaat is een zeer stijf en efficiënte wielset die menig concurrent verslaat op gewicht en “Transmission Stiffness to-Weight Ratio”. 

GIANT CONTACT SL(R) HANDLEBAR
Naast de vernieuwde wielset is de Giant TCR uitgerust met een nieuwe Contact SL(R) handlebar. Het biedt de mogelijkheid voor geïntegreerde kabels en heeft, afhankelijk van de stuurmaat, 9 tot 11-graden flare. Hierdoor wordt aerodynamisch voordeel gecreëerd indien de handen op de hendels geplaatst worden. De SLR uitvoering is 20 gram lichter geworden en weegt slechts 165 gram. Dit alles met behoud van stijfheid en betrouwbaarheid.

Bekijk de nieuwe TCR.

Delen